13 Mart 2012 Salı

Ah Be Mevlanam..!




Ah be Mevlana'm..
          Söylesene derin kederinin sebebine tarif nedir?
                    Söylesene, lal eden yalnızlığının dili var mıdır?
                              Bir avuç kıskançlığa kurban edilen güneşin, çalınınca Şems'in,
                                        Söylesene semada parlayan bir avuç yıldız şimdi neye çaredir?

Söylesene bahtsız gül, dost gidince canın ehemmiyeti var mıdır tende?
          Söylesene, onsuzluğun sızısı avutulabilir mi hiç, başka bir yarende?
                    Söylesene şimdi mutluluğa dair izler kaldı mı güneşsiz gecende?
                              Söylesene Mevlana'm seninde mi kırıldı kolun kanadın şu karanlık alemde?

Söylesene Mevlana'm, şimdi hangi bahar avutsun senin gam tutan yüreğini?
           Hiç acımadan almadılar mı ellerinden kanata kanata kimsesizliğine ışıyan Şemsi'ni?
                     Ah be yaprakları pür-efkar salınan gül, şimdi sözlerin böylesine kanatıyorken beni....
                               Gelsem..
                                        Sürsem ateşine ellerimi, yangınını çekip alamaz mıyım?
                                                  Söndüremez miyim kimsesizliğini?
                                                            Geçmez mi acların, çiçek açmaz mı dökülen yaprakların?
                                                                      Öpsem leb-i derya kıyılarından yüreğini?
                                                                                Çeksem, içime çeksem..
                                                                                           Tüketemez miyim sonsuz kederini?

Ah be yalnızlığın yalın hali,
          Ah be kimsesizliğin timsali...
                    Sızından ağlayan kamışlar misali...
                              Süzsem ruhundan kederini, elemini....
                                        Dinmez mi bağrıma akan gözyaşların?
                                                    Değmez mi efkarına tebessümün sağ eli?

Ah be Mevlana'm... Ah be açamayan tomurcuğum...
          Ah be Mevlana'm, takati solan mutluluğum...
                    Ah be Mevlana'm, maveraya kanan yolculuğum,
                              Gelsem pervane olsam kimsesizliğine,
                                         Ateşe dönen garip kelebekler misali..
                                                                                                       ...................
                                         Ah be yalnızlığımın suya yansıyan hayali..
                              Gelsen... Gelsen de tutsan üşüyen ellerimi..
                    Gelsen... Öpsen de avutsan yaralı yüreğimi..
          Gelsen... Şimdi Şems'izliğin çok acıtıyorken  beni..
Gelsen, bir gülsen de sevsen sevilmeyenlerimi...

Nursalkımın..

18 yorum:

  1. "Gönlümden bir damla yaş dilimden kısık ve kesik bir ah gönderiyorum kardeşime...Sessiz ve derinden" Yüreğin kalemin daim olsun canım kardeşim baki selamlar

    YanıtlaSil
  2. ben çok etkilendim sizin. yazdıklarınızı okuyorum
    ama yorum yapmak güç yazdıklarınıza
    yüreğiniz daim olsun...YETİM_SEVDAM

    YanıtlaSil
  3. Şems gider,mevlana mevlana olur,,,ve şems gelir işte o zaman güller dökülür yollarına.yüreğim yana yana okudum.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gizlibahçem, Mevlana'yı böyle mevlana yapan içinde yanıp duran bir ateşti.

      Sil
  4. Bütün dostları mimliyorum bu da Muammer'ce mim kolay gelsin efendim :))

    Bu gün ne yapmayı isterdiniz içinizden geçen lütfen :)
    Uçmak neyi ifade ediyor öyle bir şansınız olsa nereye giderdiniz..?
    Burcunuz ve fobileriniz :)
    En sevdiğiniz yemek,şarkı,yer,renk...
    Neleri sevmezsiniz,hoşunuza gitmeyenler...
    İlk ve son diye iki şansınız olsa neyin ilk neyin son olmasını isterdiniz...?
    Mutluluğun tanımı sizce nedir...Mutluluğu anlatırmısınız :)
    Hayat ne ifade ediyor size..Kısaca hayatın tanımı :)
    Aşk mı sevgimi.Her ikiside diyebilirsiniz ama neden diye sorarım :)
    Yıllar geçse de unutamayacağınız an,anı,kişi :))
    Artı ve eksi olan yönleriniz size göre...
    Takıntılarınız varsa nelerdir?
    Issız bir ada ve siz yanınızda olmasını istediğiniz tek şey 3 olmaz :)
    Mistik güçleriniz olsa ve tek bir şeyi yapabilseniz ne isterdiniz?

    Şimdi diyeceksiniz böyle mim mi olur ben dedim size :) Efendim yukardan aşşağı
    lütfen büyük harfleri okuyun ona göre cevaplayın mim-i Muammer'ce :)

    YanıtlaSil
  5. bloguna da yazılarına da bayıldım. Ne kadar içten ve samimi. Arka plan müüziğin de çok hoş sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kubilay, içimden geldiği gibi her şey.. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

      Sil
  6. çok güzel bir paylaşım olmuş
    eline emeğine sağlık...
    sevgiler canım....

    YanıtlaSil
  7. Ruhumun derinliklerinde hissederek okudum.Ama Yoruma dökülecek cümleleri bulamadım.
    Müzik,görsellik ve Ah Be Mevlanam! Harika bir paylaşım.
    Yüreğine,kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım, sizin de gözlerinize sağlık.

      Sil
  8. siirler kendinemi ait?

    masallah diyorum.yuregine saglik:)

    YanıtlaSil
  9. senin blogunu, şiirlerini bi'akşam, ışıkları kapatıp sadece laptop ışığımla, belki bi'kadeh şarabımla, ve bu fondaki müzikle okumak istiyorum^^

    YanıtlaSil
  10. Diyecek kelime söz bulamıyorum..ilk aklıma gelen sizin bu şiiri yazmanıza sebep nedir?
    2.Bu şiiri yazan birisi kim bilir kaç kitap okumuş,bu kelimeler,bu üslup için ne birikimleri vardır
    3.BU şiir nasıl dile getiriştir?Nasıl sözcükler seçilmiştir? Nasıl beni bu kadar derinden etkilemiştir?
    Helaal olsun..Artık daimiii takipçinizim..şu ana kadar yazmış olduklarınızıda tek tek okuyacağım..Bana blog arkadaşlarım yayınlarımın azlığından söz ediyorlar..napabilirim benim zamanım genelde böyle değerli arkadaşları takip etmekle ufkumu açmakla geçiyor..
    Bloğumu ziyaret edersen Mevlana ya olan ilgimi anlayacaksın...
    sevgiler,saygılar..

    YanıtlaSil
  11. http://marble24.blogspot.com/p/hayata-dair-guzel-sozler.html MEVLANA MEVLANA MEVLANA
    UMMAN..
    http://marble24.blogspot.com/p/kitap-duragi.html ELİMDEKİ KİTABIM..

    YanıtlaSil