2 Nisan 2012 Pazartesi

Neden..?




Kaç zaman oldu?
Kaç gün, kaç gece, kaç saat hükmünü yitirdi özümüzde ..
Oysa bekledim seni hep bir kapı eşiğinde ..
Gelip sevilmeyenlerimi sev, görünmeyen hicranlarımı öp ve beni iyileştir diye ..

Neden gelmedin?
Neden ısıtmadın üşüyenlerimi?
Neden silmedin gözüme düşen çiğ tanelerini?
Neden kurulamadın kalbimin puslu buğusunu?
Neden almadın kasvetli ruhumun tozunu?
Neden kırmadın grurdan kabuğumu?

Sen beni bulasın diye saklanmıştım bir kalemin ucundan akarak kelimeler arasına?
Neden okumadın cümlelerimi, neden arayıp bulmadın harfler arasında beni???
Oysa bir mülteci olarak sığınacaktım yüreğinin gizli bahçelerine,
Yıkayacaktım bedenimin kirlerini sevgi şelalende?
Korkularından arındıracaktım en başı boş emellerimi..

Söylesene neden kabul etmedin hüznümü?
Neden vefalı bir toprağın tohuma açması gibi kucak açmadın bana?
Neden sana gömülmeme izin vermedin?
Neden çiçek açmalarımı engelledin?

Oysa sen suçlusun!
Ben çok yorgun gam yolcusu çalmıştım kapını,
Uyumak istemiştim gözlerinde ..
Mecalsizliğimi eritmek istemiştim denizlerinde ..
Kana kana içmek istemiştim seni sadece!!!
Zamanı sana bağlayıp gülüşlerine tutulmak saatlerce..

Söylesene neden izin verdin tükenmeme?
Neden tutmadın asi varlığımın perçemlerinden?
Neden onarmadın yüreğimin hırpalanmış saraylarını?
Neden okşamadın çocuk düşlerimin başını?
Yazık ettin bana!

Oysa sen! Sen  küskün firari,
Tutmalıydın ellerimden, dokunmalıydın parmak uçlarıma ..
Beni hapsetmeliydin tenine, ruhumu kenetlemeliydin yüreğine ..
Tebessümler fısıldamalıydın dünlerime ..
Umut ekmeliydin bu günlerime..
Sır olup yeşerebilirdin bende ..
Oysa sen griye çaldın bedenimde..
Kızgınım sana! Kırıldım çok!!!

Sen,
Sen sert bakışları gözlerimi delip geçen adam!
Kırık kanatlarımı öperek iyileştirmeliydin,
Maveraya uçurmalıydın beni ..
Yarım kalanlarımı tamamlamalıydın,
Sonsuzluğa açılan, derin bir meçhule uzanan kapılarım olmalıydın ..
Sen hem başım hem sonum olmayıdın!!
Oysa çok çabuk pes ettin ve hemen kaçıp gittin!!!
Sen gittin ve beni mahkum olduğum yalnızlığa bir başıma terkettin..
sen gittin,
SEN GİTTİN VE BEN BİTTİM....


Nursalkımın..

4 yorum:

  1. Gururdan kabuklarımız o kadar sertki kırmayı denemek yerine arkasına bakmadan kaçmak daha kolay gelir bazı insanlara...

    YanıtlaSil
  2. "Ah hüzün, gönlümün davetsiz misafiri!…
    Yüreğimin kapılarını sıkı sıkıya kilitlesem de...
    Sonbaharın kanatlarına tutunup bacadan girersin gönül malikâneme.
    Ne kadar değiştirsem de güzergâhımı,
    bütün kavşaklarda sana giden yol düşer payıma.
    Vuslat şiirlerinin üstüne kâbus gibi çökersin.
    Ama hakkını yemek de istemem, zira ilhamımı beslersin tıka basa."......

    YanıtlaSil
  3. mükemmel yazmışsın...
    beklemek ve belirsizlik çok acıtıyor insanın içini
    o kadar bekledikten sonra da elleri boş kalmak daha çok acıtıyor
    öyle ki hiç bitmeyecek tükenmeycek sonsuza dek sürecek gibi acıtıyor
    geçiyor ama geçiyor ve sen bumuydu diyorsun
    bu muydu beni çöllere düşürüp susuz bırakıp dudaklarımı kavuran
    ne kadar seversen sev geçiyor
    ne kadar acı çekersen çek geçiyor
    bazen diyorsun olsa
    olsa ne kadar iyi olacaktı...
    ama olmayınca olmuyor,
    dedikleri gibi hep
    "olduğu kadar, olmadığı kader"...

    YanıtlaSil
  4. neden,neden,neden...
    çok güzel...

    YanıtlaSil