26 Nisan 2012 Perşembe

Öyle ya da Böyle Kaybedişler..



Hayat kendi çapında her hangi bir film sahnesinden devşirme bir girdabın içinde kendi kendini itekleyerek ilerliyor..

İnsan oğlu işte..

Zaman zaman yüzümüze tebessüm kondurup umutsuz ama güzel hayallere dalıveriyoruz.. Sonra yüreğimizden kopan "Ah keşke"ler inanılmaz bir hızla izliyor hayalimizde ki güzelliğin kırık bir cam misali tuz buz oluşunun ardından..
Boşluklar, handikaplar, fırtınalar etrafımızda aptalca kuyruğunu kovalayıp duran bir köpek gibi durmadan dönüyor, dönüyor, dönüyor..
Başımızı da döndürüyor bu  anlamsız kovalamaca, kaybediveriyoruz bin bir haritaya çizilmiş izlerin gün gibi ortada olduğu yolumuzu..
Nadiren bu kaybolan yolların sonu gül bahçelerine çıksa da çoğunlukla gayya derelerinde şekilsiz ve tarifsiz yıkılışlar, acılar çekerken buluyoruz kendimizi..
Kimi zaman öylesine yenik, öylesine çaresiz bakarken geleceğimize sam yelini andıran bir esintiye kapılıp "evet işte mutlu oldum!" diyoruz ama her defasında içimizi biraz daha acıtan, bizi biraz daha umutsuzluğa sürükleyen acı bir tokatla kendimize geliyoruz ve esinti yüzümüzü yalayıp geçiyor..
Elimizde yine çaresizlik ve ağzımızda buruk bir tat, gözlerimizde ise hüzünlü bakışlar kalakalıyoruz öylece..

Yalnız, kimsesiz ve çaresiz...

Ve sam yelinin ardında ise teninde kızarıklar oluşmuş iç burkan bir mutsuzluk mirasımız oluveriyor.

Çoğu zaman umut eder insan, gözlerini kapar ve diler..
Dilekler bazen gerçek olur ama çoğu zaman olmaz. Yine de bin tanenin içinde gerçekleşmiş olan iki dileğe umutla sarılır olumsuzlukları elimizin tersiyle itip görmezden gelmeye çalışırız..
Hayalciyiz işte gerçekleri biliriz ama bir türlü kabul edemeyiz..
Ve son yine hüsran, yine hüsran..
Kaybederiz her zaman ki gibi, dizleri yamalı çocukluğumuz gelir oturur kucağımıza gözünde yaşlar..
Acırız o çocuğun masumluğuna aynı zaman da kinleniriz gerçekleşmeyen umutlara, gelmeyen güzel günlere..
Küseriz her şeye, kırılır kalbimiz ama dünyanın umurunda bile olmayız..
Bunu bilmek daha da acıtır canımızı, daha bir köhne umutsuzluğa sığınırız..
Ama film tekrar başa saracak, insanoğlu geçtiği aynı umut ve umutsuzluk bulmacasında tekrar kaybolacak ve kendini yine aynı acı sonda bulacaktır!!!
Hep aynı hataları yapıyor, ders aldık sanıyoruz!
Ama her defasında sınıfta kalıyoruz!

Ve her defasında onulmaz acılar çekeriz ama yılmadan ayn hataları tekrar, tekrar yaparız..

Akıllanmayız, uslanmayız ve akıllanamayacağız: çünkü insanız!!!

Nursalkımın..

7 yorum:

  1. az önce, bi önceki yazından dolayı, iyi misin diyecektim sana, şimdi de bunu okudum, iyi misin sen, çok kötü şeyler mi yaşıyorsun, çok moralin bozuk olmalı bunları yazmak için, neler oluyor?

    son yazımı da oku bari.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım yazın, hüzün, umutsuzluk, mutsuzluk içerse de..Yazının sonunda belirttiğin gibi insanız.. Bizler hatalarımızla var oluyoruz.. Yapılan her hata bizi biraz daha gerçeğe ve doğruya yaklaştırıyor.. Önemli olan sabırla mücadeleyi elden bırakmamak ve her hatadan ders alıp, yeni yrotalara, yeni yollara yelken açabilmek..Umudunu kaybetme, umudunu kaybeden yaşamıyor demektir. Herşey gönlünce olsun, umutlu ve mutlu bir yaşam diliyorum..

    YanıtlaSil
  3. ne tuhaf başkalarının duygularında insanın kendini bulması yüreğime dokunduğun için tşkler...

    YanıtlaSil
  4. canım benim inşallah iyisindir...
    dediğin gibi biz insanız...
    herkes hata yapar...
    önemli olan yaptığımız hatayı anlayıp tekrar etmemektir...
    aynı yanılgıya düşmemektir...
    sen azimli güçlü bir insansın...
    her ne yaşarsan yaşa ayakta durabilecek birisin...

    hiçbirşey için üzülme bugüne bak...
    bugünde bugünü yaşa dünü düşünme...
    canım benim sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Evet her defasında sınıfta kalıyoruz

    YanıtlaSil
  6. İnsanız inşallah akıllanacağız:)) Yüreğine sağlık arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  7. Ey varlığına son olmayan yüce Yaradanım!
    Ey bütün noksanlıklardan uzak olan münezzeh olan Rabbim!

    Ey yoktan var eden, ey koruyan, gözeten,
    rızıklandıran ve bizim hakkımızda istediğini takdir edebilecek olan ulu Allahım! Verdiğin nimetler için,… İslam dininden olduğum için, sağlığım için,
    bana ihsan etmiş olduğun sayamayacak kadar çok nimet için sana sayısız hamd olsun.
    Adı güzel, kendi güzel Resul’üne salat-ü selam olsun.
    Rabbim, beni razı olduklarının arasına kat.
    Bana hayır kapıları aç, dilimi çöz, gönlümü genişlet,
    bana ümmetinin hayırlılarına verdiğin nimetlerden ver.

    Girdiğim yere hayırla girmek, çıktığım yerden hayırla çıkmak nasip et.
    Şaşırtma, düşürtme, yanıltma ya Allah!

    Beni elinden, dilinden hiç kimsenin zarar görmediği kullarından eyle.
    Öldükten sonra arkasında bir sürü şer bırakanlardan etme beni. Beni hayırla anılanlardan, senin hoşnut olduğun bahtiyarlardan eyle.
    İşlediğim günahları affet, çünkü ben kulunum senin.

    Ben hatalrımdan dolayı senden af dileyebilirim ancak.
    Beni nefsimle baş başa bırakma.

    Ben kendimi korumaya güç yetiremem Allahım,
    beni sen koru, sen gözet, yaşamımı ve ölümümü benim için hayırlı kıl.
    Ölümümü bana kolaylaştır. Kabrimi aydınlat yüce Allahım.

    Bana hayır işlemek için, kullarına iyilik yapmak için,
    bana daha çok ibadet ve taatte bulunmak için fırsat ver.
    Sana sığınırım rızan olmayan her şeyden.
    Şüphesiz sen her şeyin en doğrusunu bilirsin .
    (Amin)……Hayırlı Cumalar canım kardeşim selam ve dua ile....

    YanıtlaSil